Mobach Transport en Verhuur

De jaren '50 tot de jaren '70

1954 Jan schaft zijn eerste kiepauto aan van het merk Daf. De bedoeling hiervan was vooral de stille winters te overbruggen, zodat hij niet alleen afhankelijk was van de landbouwsector. Nieuwe klanten worden de regionale wegenbouwers en de bouwbedrijven op de Sluiskilse fabrieken nl. Visser en Smit uit Papendrecht en I.G.B. uit Breda.
1961 Jan Mobach sterft plotseling op 7 februari. Het transportbedrijf wordt door zijn vrouw Maria Mobach-van Puyvelde en zijn zoon Herman(1942) voortgezet. * 3 wagens van +/- 7 ton, 2x Daf en 1 GMC.  De jaren zestig betekenen voor de Kanaalzone een enorme expansie van werk. Het kanaal wordt verbreed en er komen veel nieuwe bedrijven in de streek zoals Dow en Philips. Andere bedrijven breiden uit zoals bijv. de NSM (nu Yara)
1963 Het Belgische bedrijf Blankaert vestigt zich met een asfaltcentrale op het Kanaaleiland en wordt als klant aangetrokken. Op 23 juni 1963 wordt daar de eerste vracht asfalt op een wagen van Mobach geladen en er zouden er nog vele volgen. Blankaert word in 1969 overgenomen door een aantal Zeeuwse Aannemers en Z.A.en A.(Zeeuwse Asfalt en Aannemingsmaatschapij) is een feit. Tegenwoordig is de Zeeuws Vlaamse Asfaltcetrale(ZVAC) een onderdeel van de H4A Groep.
1965 Bouw garage
1966 Schoonzoon Andre Obrie de man van Jeanine Mobach-Obrie komt in het bedrijf werken

 

<< Terug naar de jaren '20 tot de jaren '50  |  Lees verder in de jaren '70 tot de jaren '90 >>